RealNews

Satellite hacked by Falun Gong, China says

Practitioners of the outlawed Falun Gong spiritual movement commandeered China’s main television satellite twice this week, the Chinese government said Friday. Sino Satellite, known commonly as SinoSat, was “taken over by illegal TV signals” transmitted by Falun Gong at 9:05 p.m. Tuesday and at 8:23 p.m. Wednesday, the Ministry of Information Industry said. The action prevented Chinese audiences from watching programs on China Central Television and China Education Television, among others, the government said. Though the government’s Xinhua News Agency did not detail what was transmitted during the intervention, Falun Gong members in the past have sent programs about their movement and the abuses they say it endures. Falun Gong representatives in the United States say that hacking is the only way they can circulate their message within China. Full Story

OODA Analyst

OODA Analyst

OODA is comprised of a unique team of international experts capable of providing advanced intelligence and analysis, strategy and planning support, risk and threat management, training, decision support, crisis response, and security services to global corporations and governments.